Co robiliśmy w czasie wolnym?

Zwickau

Poznajemy naszą okolicę

W czasie wolnym od zajęć zwiedzaliśmy Zwickau. Na naszej trasie znalazły się takie punkty jak: Schumannplatz, Rathaus, Kornplatz, Katedra św. Marii. Pewnego niedzielnego popołudnia wybraliśmy się również do miejscowego parku. Zrobiliśmy mnóstwo zdjęć, szczególnie dzikiej przyrodzie.

Berlin

Wycieczka do Berlina

W dniu 14 maja 2016 roku wybraliśmy się na wycieczkę do Berlina. Podróż rozpoczęliśmy o godzinie 6:00. Po czterech i pół godziny oraz czterech przesiadkach dotarliśmy na miejsce tj. Berlin Hauptbahnhof. Pierwszym etapem wycieczki był Reichstag, czyli siedziba parlamentu Federacji Niemiec. Następnym celem podróży była Brama Brandenburska, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. Kolejnym punktem wycieczki było muzeum Pergamońskie, w którym znajdują się eksponaty pochodzące z wykopalisk lat 1878-1886. Później odwiedziliśmy muzeum NRD (DDR Museum) leżące pod mostem im. Karla Liebknechta. Jest ono poświęcone życiu i kulturze wschodnich Niemiec. Podczas zwiedzania miasta naszym oczom ukazał się widok wieży telewizyjnej. Ta zachwycająca budowla mierzy 368m. Na koniec dnia udaliśmy się na Alexanderplatz, gdzie widzieliśmy Weltzeituhr - zegar czasu światowego, oraz mieliśmy chwilę czasu wolnego. Po czym udaliśmy się na pociąg powrotny. O godzinie 23:00 powróciliśmy do Zwickau.

Browar

Brauerei Mauritius

Dnia 17 maja odwiedzliśmy znajdujący się nieopodal zakład browarniczy. Po budynku oprowadził nas były pracownik lokalnego przedsiębiorstwa Mauritius Brauerei. Poznaliśmy proces warzenia piwa krok po kroku. Na koniec wycieczki degustowaliśmy wytworzony produkt. Do wyboru mieliśmy 6 gatunków piwa produkowanych w browarze.

Horch Museum

Muzeum Horcha

W sobotę 22 maja wybraliśmy się do pobliskiego muzeum motoryzacji im. Augusta Horcha. Poznaliśmy tam historie marki Audi. Mieliśmy okazje zobaczenia wielu zabytkowych aut z okresu XX wieku.

Drezno

Podróż do Drezna

Dnia 28 maja udaliśmy się do stolicy Saksonii – Drezna. Na miejscu zameldowaliśmy się o godzinie 9. Podróż przebiegła bez najmniejszych problemów. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Transportu, w którym obejrzeliśmy kolekcje starych samochodów, lokomotyw, modele statków i pociągów oraz wiele różnych elementów związanych z transportem. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Staatliche Kunstsammlungen Dresden. Na pierwszym piętrze oglądaliśmy kolekcje klejnotów, biżuterii oraz dzieł sztuki – Grünes Gewölbe. Na kolejnym, oglądaliśmy ekspozycję zbiorów militarnych oraz Komnatę Turecką. Jest ona częścią dreznieńskiej zbrojowni Rüstkammer. Następnie wraz z panią przewodniczką przeszliśmy przez miasto odwiedzając m.in. Tarasy Brühla, z których jest piękny widok na rzekę Łabe, operę Sempera. Ostatnim interesującym punktem naszej podróży było Zwinger, które jest architektonicznym klejnotem Drezna.

Czas wolny

W chwilach relaksu...

W akademiku do naszej dyspozycji był: stół ping pongowy, siłownia, bilard, sale telewizyjne. W środy rozgrywaliśmy mecze piłki nożnej z młodzieżą niemiecką. Co tydzień organizowaliśmy grilla, podczas którego wszyscy się integrowali. Ponadto byliśmy również na otwartym basenie.